9 raons per les quals el teu negoci físic necessita una pàgina web

9-raons-per-les-quals-el-teu-negoci-fisic-necessita-una-pagina-web-impulsora-digital-barcelona

Avui en dia, quan necessitem adquirir algun producte o servei, el primer que fem és fer una cerca a Internet a través del mòbil per veure quines opcions hi ha disponibles. Després d’aquesta primera cerca d’informació, realitzem una comparativa i, finalment, o bé acabem comprant online o bé acudim a un negoci físic per a realitzar la compra. És el que es coneix com ROPO: s’informa online i compra físicament.

És per això que, un negoci físic amb presència online obté el millor dels dos mons: el físic i el digital, ja que disposa de dos aparadors i, per consegüent, de major visibilitat. 

A continuació, exposo 9 raons per les quals el teu negoci físic necessita una pàgina web:

Aparador del teu negoci sempre obert

La teva pàgina web és com el teu aparador físic en el món digital disponible tots els dies de l’any. I, per si fos poc, té capacitat quasi il·limitada per emmagatzemar tota la informació sobre el teu negoci (qui ets, quins serveis o productes ofereixes, quina és la història darrere del teu comerç, contactar amb tu de forma ràpida i àgil, entre altres).

A més a més, aquest aparador es pot renovar quan es vulgui i els canvis són visibles per a tothom de forma quasi instantània.

Per conseqüent, disposar d’una pàgina web és una manera de mantenir les persones informades de les últimes novetats sobre el teu negoci.

Genera credibilitat de negoci

Cada vegada són més les persones que busquen a Internet informació sobre productes o solucions als seus problemes. Si un negoci físic no disposa de pàgina web, els clients aniran a la competència i hauràs perdut aquell client. Així de senzill.

Per tant, tenir una pàgina web no només proporciona en tot moment la informació que la persona cerca, sinó que genera credibilitat al teu negoci, ja que transmet seguretat, professionalitat i confiança disposar d’un lloc web en funcionament les 24 hores del dia els 365 dies de l’any.

Desenvolupar el teu relat de marca

A mode d’introducció, el relat de marca consisteix en explicar què és el que et fa únic a través de la narració d’un relat. El seu objectiu, per tant, és crear una atmosfera que aconsegueixi connectar amb les emocions dels nostres clients per fer arribar, d’aquesta manera, el nostre missatge de forma molt més efectiva i eficaç.

Tot negoci té una història, un per què, una identitat i una reputació que ha anat construint al llarg dels seus anys de vida. És per això que, una pàgina web és el lloc ideal per a mostrar qui ets i què és el que et fa diferent per mitjà de suports gràfics (fotos, vídeos, texts, entre altres) que aporten credibilitat al què estàs explicant.

Facilita el posicionament local

Les cerques de productes o negocis locals estan a l’ordre del dia i s’han incrementat notablement arran de la crisis post-covid19. Un dels beneficis més importants de tenir una pàgina web del teu negoci és que els clients de la teva ciutat et trobin. 

Disposar tant d’una pàgina web amb un bon posicionament local com estar donats d’alta a Google My Business fan que el teu negoci guanyi en visibilitat, la teva pàgina web rebi més visites i aconsegueixis més clients.

Permet ampliar la teva cartera de clients

Una pàgina web és accessible, pràcticament, des de qualsevol part del món, ja que Internet, avui en dia, està molt desplegat. De manera que, un comerç físic amb presència online pot arribar a clients que es troben en les ubicacions més remotes. Què vull dir amb això? Que amb una pàgina web, els teus clients passen de ser locals per convertir-se en globals.

Per conseqüent, qualsevol persona pot adquirir els teus productes o serveis independentment d’on es trobi de forma que, el teu públic és molt més ampli, ja que ara és local i global.

Estalvi de diners a llarg plaç

Una pàgina web no és un cost per al teu negoci, sinó una inversió, ja que aquesta passa a ser un actiu més del teu negoci, incrementant, així, el valor d’aquest.

Tal i com s’ha comentat anteriorment, la teva web és com l’aparador del teu negoci, però amb la diferència que està obert tots els dies de l’any. És per aquest motiu que, tenir una pàgina web representa un gran estalvi en publicitat, ja que la pròpia pàgina és la que et fa publicitat del teu negoci.

Estalvi de temps

Si el temps es pogués comprar, qui no compraria temps? El temps són diners. Per això, tot el que estigui a les nostres mans per estalviar temps, cal considerar-ho seriosament.

En aquest sentit, disposar d’una pàgina web suposa un estalvi important de temps, ja que quan un client et sol·licita informació sobre els teus productes o serveis, només cal que li enviïs un enllaç al teu web. És a dir, el teu web serveix tant de presentació com de catàleg, díptic, entre altres, ja que hi els clients poden trobar tota la informació que necessiten en varis formats: vídeo, imatge, gràfic, text, etc. D’aquesta manera, estalvies temps en trucades, correus, reunions, entre altres.

Millora del servei d’atenció al client

Un lloc web és una excel·lent manera de proporcionar un servei d’atenció de qualitat que aporti un valor afegit als clients que et visiten. Existeixen, bàsicament, dues maneres d’introduir aquest servei en la teva pàgina web. La primera, és a través de la creació d’un xat en forma de finestra emergent a la part inferior de la teva pàgina, mentre que, la segona, consisteix en incloure un apartat de Preguntes Freqüents. 

Ambdues opcions estan disponibles tots els dies de l’any pel qual generen un punt de suport molt valuós pels clients. Què es busca aconseguir amb això? Doncs, resoldre els dubtes que pugui tenir qualsevol client de forma instantània, així com fidelitzar-los perquè ens tornin a comprar. 

Control total sobre la teva pàgina web

Existeixen alternatives a la pàgina web per tenir presència digital, però en la majoria de casos, el negoci lloga l’espai online i està subjecte a les condicions que imposa l’empresa propietària del lloc web. 

En canvi, amb un lloc web propi, tu n’ets el propietari i tens el control total sobre els continguts web. Per tant, no t’has de preocupar per si la política de condicions es veu alterada, sinó que tu mateix pots modificar o canviar en qualsevol moment un apartat web, un text o una imatge sense haver de demanar permís a ningú. Això proporciona una gran versatilitat i control sobre la teva pàgina web.

En conclusió, són molts els avantatges per al teu comerç disposar un lloc web, però hi ha 9 principals raons per les quals el teu negoci físic necessita una pàgina web: genera credibilitat de negoci, et permet desenvolupar el teu relat de marca, facilita el posicionament local, possibilita ampliar la teva cartera de clients, suposa un estalvi de diners i de temps a llarg plaç, el teu servei d’atenció al client millora i, finalment, et permet tenir un control total sobre la teva pàgina web.