Com gestionar les xarxes socials del meu negoci?

com-gestionar-les-xarxes-socials-del-meu-negoci-impulsora-digital-igualada-barcelona

Avui en dia, la majoria de persones que estan al capdavant d’un negoci són conscients de la importància d’estar a les xarxes socials. Però, saps com gestionar les xarxes socials del teu negoci de forma adequada?

Què és el primer que haig de fer abans d’obrir un perfil social del meu negoci?

Abans de crear els perfils socials del teu negoci, és primordial aturar-se un moment i plantejar-se les següents preguntes:

1. Per què el meu negoci necessita estar a les xarxes socials?

“Perquè tothom hi és, jo també hi he de ser.” No és qüestió de fer el què els demés facin, sinó preguntar-te si les xarxes socials són el millor canal per comunicar i informar als clients.

2. En quines xarxes socials són els meus clients?

Aquesta és una de les primeres preguntes que ens hem de fer abans d’obrir un perfil en qualsevol xarxa social, ja que no és lògic estar en xarxes socials on els usuaris no els interessa gens el què els comuniquem. Però com puc saber en quines xarxes són els meus clients? Molt senzill. Només cal que preguntis a uns quants clients quines xarxes utilitzen freqüentment.

3. L’ús que fan els usuaris d’aquestes xarxes encaixa amb la teva empresa?

T’has de qüestionar si els teus potencials clients les utilitzen per comunicar-se amb els seus amics, familiars o coneguts i/o si també les fan servir per estar al dia de les novetats de les seves marques preferides i/o comerços. Per què? Perquè, d’aquesta forma, no ho perceben com una cosa intrusiva.

4. Quins són els meus objectius de negoci?

Què vols aconseguir per al teu negoci a través de les xarxes socials? A mode d’exemple: generar notorietat de marca, captar nous clients i fidelitzar els actuals, impulsar les vendes, etc. Cada xarxa social és diferent i depenent dels objectius que tinguem, una xarxa serà més adequada que una altra per aconseguir-los.

Quines xarxes són les més adients pel meu negoci?

La resposta a aquesta pregunta és en aquelles xarxes on es trobin els teus potencials clients i les quals et permetin assolir els teus objectius, seran les adients per al teu negoci.

A mode de resum, et presentem les principals xarxes socials i com et poden ajudar a construir la presència digital del teu negoci:  

  • Facebook. És la xarxa social per antonomàsia. Continua sent la xarxa social amb més usuaris al món i un lloc ideal on obrir una pàgina d’empresa del teu negoci i/o comerç.
  • Instagram. S’ha convertit en la xarxa més comercial, ja que, arran dels últims canvis, es crea un espai específic per a marques i comerços que és Instagram Shops. Si el teu producte és visual, aquesta és la xarxa ideal per al teu negoci.
  • Twitter. És una xarxa basada en la immediatesa. És idònia per a comunicar i informar de les novetats al voltant de la teva empresa, així com també canal d’atenció al client.
  • Linkedin. És la xarxa professional més gran del món a on hi trobem tant professionals com empreses. Linkedin és adient per cercar talent, així com buscar socis o crear aliances amb altres empreses. Els continguts que s’hi publiquen són els relacionats amb aspectes laborals i professionals.
  • Youtube. Actualment, és la segona pàgina més visitada després de Google i és una plataforma amb molt de potencial. Si vens productes que requereixen de tutorials o explicacions de com funcionen o la teva comunicació de marca és audiovisual, aquesta és la teva plataforma.
  • Tik Tok. Si, fins fa poc, era la xarxa social emergent on els joves penjaven vídeos divertits i les marques hi eren de forma indirecta, ara les grans empreses generen els seus propis continguts. També s’ha obert la veta perquè hi entri la publicitat. Aquests poden ser signes que o bé, la plataforma comença a ser madura o bé, que les marques ja la tenen en compten en els seus plans de màrqueting per a les xarxes socials.

 

Què implica gestionar les xarxes socials del meu negoci?

Malgrat que les xarxes socials són gratuïtes, això no vol dir que no tinguin uns costos associats. Amb això vull dir que si bé no has de pagar per poder tenir el teu perfil de negoci, requereixen d’una inversió de temps i/o diners.

Si estàs disposat/da a gestionar tu mateix/a els perfils socials del teu negoci o comerç, veuràs que requereixen temps de gestió i també d’aprenentatge. No només consisteix en publicar continguts, sinó que cal planificar-los en el temps, monitoritzar els resultats i aprendre d’aquests per tal de millorar.

Ara bé, també tens la opció de delegar la gestió en alguna agència de màrqueting o community manager. Això no vol dir que: “com que ja me les porten, jo me’n puc desentendre”. Ni molt menys. Delegar és donar poder a una altra persona per aquest cas gestionar les xarxes, però, tu, com a cap del teu negoci, ets el o la responsable de conèixer què s’està fent, el com i quins són els resultats. 

En definitiva, posa en una balança els pros i els contres de gestionar les xarxes socials del teu negoci tu mateix/a i, de l’altra, els pros i els contres de contractar a un professional de les xarxes socials per a què te les porti. A partir d’aquí, valora quina és la millor opció d’acord amb les seves necessitats del teu negoci.