Com planificar continguts per a les xarxes socials

com-planificar-continguts-per-a-les-xarxes-socials-impulsora-digital-igualada-barcelona

Has tingut mai la sensació de no saber què posar a les xarxes socials? De deixar dies en blanc per manca de continguts? De publicar qualsevol cosa per no tenir tan abandonades les xarxes? Publicar a les xarxes socials sense estratègia ens porta a aquestes situacions.

Una bona planificació de continguts en xarxes socials és fonamental, ja que t’ajuda a tenir un discurs coherent, assolir els objectius marcats, a tenir la constància que demanen els algoritmes de les xarxes i, per sobre de tot, et fa estalviar temps i ser molt més eficient! Però, per on començo?

Definir els nostres objectius per cada xarxa social

El primer que cal fer, doncs, és tenir clar que és el que vols assolir per al teu negoci a les xarxes socials en les que estàs present o en les que voldries ser-hi. Però, per què és tant important tenir objectius alhora de planificar?

La resposta és perquè quan et marques uns objectius específics, mensurables, realistes, rellevants i amb un horitzó temporal (SMART) fa que posis el focus en allò que vols aconseguir de manera que, mobilitzes tots els teus recursos per a aconseguir-los.

Cada xarxa social té unes particularitats i característiques que la fan diferent. Per exemplificar-ho: Instagram està molt enfocada als comerços i botigues i predominen les imatges i els vídeos; Linkedin és per a professionals i empreses que comparteixen articles del seu sector i; Tik Tok per donar visibilitat i viralitzar la teva marca a través dels vídeos curts.  

Així doncs, quan defineixis els teus objectius has de tenir en compte per a quina xarxa ho estàs fent i en les seves particularitats. 

Paràmetres a tenir en compte alhora de planificar

Alhora de planificar els teus continguts per a les xarxes socials, has de tenir en compte una sèrie de paràmetres molt importants per assegurar l’èxit de les teves publicacions. Aquests paràmetres són:

Formats d’imatges i vídeos de cada xarxa social: allò d’una mateixa imatge serveix per a totes les xarxes socials no és vàlid. Cada xarxa social té les seves mides i formats d’imatges i vídeos i, per conseqüent, has d’adaptar cada una de les imatges i vídeos que generes a les especificacions que la mateixa xarxa social et dona. Per què? Per què només així seràs capaç d’explotar al màxim cada xarxa.

Hores de més interacció: en les 24 hores que té un dia, hi ha unes hores en què la gent es connecta a les xarxes socials i està més activa. És en aquestes hores quan convé que publiquis perquè arribaras a molta més gent i les teves publicacions tindran més visibilitat i més interaccions. Com puc conèixer les hores més adients per al meu públic objectiu? Les mateixes xarxes et proporcionen aquesta informació en l’apartat d’ “Estadístiques”. Només cal saber analitzar-les correctament per a  optimitzar els teus resultats. 

Què és i com crear un Calendari de Continguts pel meu negoci

El Calendari de Continguts, com bé diu el nom, és un calendari on es planifiquen els continguts que es publicaran en cada xarxa social. És una eina molt útil que t’ajuda no només a planificar, sinó a tenir un control sobre què s’ha publicat i què no s’ha publicat, així com fer un seguiment dels resultats obtinguts.

Crear un Calendari de Continguts per al teu negoci és molt senzill. Amb un fulla d’Excel en pots construir un de forma manual. Indicacions per a crear-lo:

Divideix el teu full d’Excel en 13 columnes titulades: setmana, data, xarxa social, tipus de contingut, copy, foto/enllaç, hora de publicació, reaccions, visites al perfil, clics, comparticions, abast, impressions i acció de millora.

Omple cada columna amb la informació pertinent. Per exemple, setmana 1, 22/04/2021, Instagram, divulgació, “text de la publicació”, “nom de la foto o link de la publicació”, 21:00 hores, 10 reaccions (m’agrades i comentaris), 2 visites al perfil, 1 clic a la web, 3 comparticions, 250 comptes, 380 vegades s’ha vist la publicació, fer-ho en format vídeo.

Aquest Excel t’ajudarà a saber en tot moment què és el que s’ha publicat i el que no; quan s’ha publicat; quins són els resultats que s’han obtingut i; un llarg etcètera.

A més a més, també t’ha de servir per a analitzar quins són els continguts que han tingut més interaccions, abast, impressions, entre altres, i quins són els que n’han obtingut poques. I, per conseqüent, potenciar les publicacions que funcionen i disminuir i/o canviar les que no funcionen.

En resum, el Calendari de Continguts és una eina molt útil per a la gestió diària de les teves xarxes socials del teu negoci.  

Quin és l’horitzó temporal òptim alhora de planificar?

No hi ha una única resposta correcta. Tot depèn de la teva capacitat de treball i de generació de continguts. També el sector en el que treballes hi influeix, ja que si és un sector que funciona per temporades o és molt volàtil no podràs planificar molt enllà.

Tot i amb això, podem afirmar que planificar a 3 mesos vista està molt bé, però que el més habitual és planificar amb 1 mes o 15 dies d’antelació. Això ens permetrà no haver d’improvitzar generant continguts a corre-cuita i de qualsevol manera, així com també ens dona un marge per a poder canviar, modificar i/o alternar els continguts segons les necessitats que ens sorgeixin.   

Com m’organitzo per publicar els continguts?

El que solc fer jo és agafar els dilluns de cada setmana (que sol ser un dia de més tranquil·litat) com el dia de preparació dels meus continguts o els dels meus clients.

Una vegada tens els continguts creats amb les imatges o vídeos corresponents i els copys (texts de venda) és el moment de publicar-los. Però, ep, no cal que estiguem pendents de publicar-los a l’hora que toca. Existeixen eines que et permeten automatitzar la publicació de les teves publicacions.

L’eina més potent i gratuïta per a programar publicacions tant a Instagram com a Facebook és la del propi Facebook: Facebook Business Suite. Aquesta eina et permet gestionar des de les publicacions que ja s’han publicat; passant per programar publicacions i stories; veure-les en el calendari; fins a analitzar els resultats de cada publicació i; moltes coses més.

En el cas de Twitter, també té el seu propi Business Manager per a programar publicacions i anuncis. I, per la resta de xarxes, doncs haurem de buscar una eina de pagament. Les més utilitzades actualment són: Hootsuite, Buffer i Metricool. Et recomano que facis una ullada a les 3 i vegis quina és la que millor s’adapta a les teves necessitats.

Vols planificar de forma eficient els teus continguts per a les xarxes socials del teu negoci? Posa’t en contacte amb Impulsora Digital!