Comerç físic amb botiga online, per què m’interessa?

comerc-fisic-amb-botiga-online-per-que-m-interessa-impulsora-digital-igualada-barcelona

La digitalització, impulsada per la covid, comprèn tots els sectors. Fins i tot, les petites botigues i comerços de les nostres ciutats també s’han vist immerses en aquesta. Convertint-se el canal digital en la porta de sortida dels seus productes al món, així com l’única alternativa que els permet continuar endavant sense haver de baixar la persiana. Així doncs, per què t’interessa tenir un comerç físic amb botiga online?

Per què obrir una botiga online si tinc una botiga física?

Les compres per Internet s’han disparat arran de la covid. Ni més ni menys que un 72% de la població entre 16 i 70 anys són compradors/es online. D’aquests, més d’un 50% combina la compra física amb el canal digital mentre que, només un 23% compra solament online.

Això, ratifica que la botiga online i el comerç físic no estan renyits i poden conviure de forma conjunta. La omnicanalitat és valorada positivament pel consumidor/a, el qual, percep la marca o el negoci com un tot.  

Obrir una botiga online és, doncs, una oportunitat per obrir-te a nous mercats i a nous potencials compradors/es que, fins ara, no hi podies arribar. Per consegüent, és una seriosa alternativa que hauries de considerar. 

Beneficis d’obrir una botiga online si ja tens un negoci local

  1. Expansió del teu negoci local. La botiga online és una expansió del teu comerç físic, ja que pots arribar a persones que es troben en qualsevol punt del món. Estàs venent els mateixos productes i/o serveis, però, amb la diferència que a l’estar online, els teus compradors no necessàriament es troben físicament a prop teu. D’aquesta forma, la teva massa de clients s’incrementa i les teves vendes també. I, tot això, sense renunciar a les compres físiques.
  2. Obert 24 hores al dia i 365 dies de l’any. Una botiga online sempre està oberta, és a dir, qualsevol persona hi pot accedir quan vulgui. No hi ha limitació d’horari. Per tant, pot comprar durant les 24 hores que té el dia i tots els dies de l’any. Hi ha algun negoci més rentable que aquest?
  3. Més reputació i valor afegit. Si tens un comerç físic, obrir també una botiga online genera més reputació, ja que estàs aportant un valor afegit per als teus clients. Posaré un exemple: imagina’t que ets un client que fas diferents torns depenent de la setmana. Per a ell/a, comprar online és un gran avantatge perquè no ha d’estar patint per si trobarà la botiga oberta o no.  
  4. Conèixer els teus clients millor. A través de les analítiques de la teva pàgina web, podràs conèixer millor els teus clients: què els agrada i què no, quins són els seus hàbits de compra, els productes que més compren, etc. I, això, et permetrà fer ofertes personalitzades a cada un dels teus clients i incrementar les teves vendes.
  5. Més agilitat i rapidesa. Amb una botiga online, el procès de compra és més ràpid i està automatitzat. I, si has arribat amb un bon acord amb una empresa transportista, en 48 hores els teus clients reben les seves comandes a casa. Aquesta agilitat i rapidesa que es dona en el canal online és apreciat pels usuaris; essent una bona alternativa per a les persones que no els agrada esperar. Per tant, estàs captant a un tipus de client que físicament no tindries.  
  6. Inversió reduïda. D’entrada, una botiga online pot semblar cara de compra, però la inversió realitzada s’amortitza molt ràpidament, ja que no tens despeses de local i està oberta les 24 hores, tots els dies de l’any. Per aquest motiu, plantejar-te obrir una botiga online no és descabellat si tens un petit comerç.     

 

Vull obrir una botiga online, què he de tenir en compte?

Disposo d’un negoci físic i ara vull obrir una botiga online, què he de tenir en compte? A continuació, t’expliquem tot el què hauries de saber abans de posar una botiga a Internet:

  1. Productes únics. Disposar d’un producte únic farà que la teva botiga online atragui més fàcilment clients. Per què? Perquè a Internet hi ha milers i milers de botigues online i tenir un producte únic, et farà no només diferenciar-te de la competència, sinó aportar valor per als usuaris.
  2. Plataforma de la botiga. És important conèixer sobre quina plataforma CMS (Sistema de Gestió d’Usuaris) es construirà la botiga online. Per què? Perquè té implicacions econòmiques com també de gestió. Per consegüent, d’entre les opcions que ofereix el mercat, escollir una plataforma adient a les necessitats del teu negoci físic és clau per a l’èxit d’aquesta.  
  3. La gestió i el control de l’estoc. Si ja tens un comerç físic, ja deus saber el què representa fer una bona gestió i control de l’estoc de què es disposa. Doncs, amb una botiga online encara és més rellevant, ja que posar el cartell que no es disposa d’estoc per a un producte, genera una mala imatge per al teu negoci. 
  4. Identitat corporativa. La identitat corporativa és allò que fa reconeixible el teu negoci. La teva botiga online ha de ser l’extensió de la teva botiga física. De manera que, ha de tenir el mateix logo, colors corporatius, tipografies, etc., així com també emprar el mateix to comunicatiu amb el què atens els teus clients físics. L’objectiu és que els clients no percebin una diferenciació entre comprar online i fer-ho físicament. Experimentar una bona experiència de compra en tots els canals és fonamental.  
  5. Estratègies de màrqueting digital. Obrir una botiga online no és sinònim de vendes immediates. De la mateixa manera que passa en el món físic, necessites donar-te a conèixer i que els clients et coneguin. És per aquest motiu que, és molt recomanable que en el moment de llançar la teva botiga disposis d’una estratègia de màrqueting digital. No n’hi ha prou en tenir una botiga online, cal invertir en posicionament orgànic i pagat, vincular les xarxes socials amb la botiga, així com posar en marxa l’email màrqueting. Només, així, aconseguirem captar els primers clients.

 

Tenir el millor dels dos móns: botiga física amb botiga online és clau

En els últims anys i, sobretot arran de la pandèmia, molts petits comerços han fet el salt al món digital obrint les seves pròpies botigues a Internet. I, és que una no ha de fer la competència a l’altra, és a dir, poden ser complementaries si se segueix una bona estratègia de venda.

Vendre online és un canvi de mentalitat important si vens del món de la venda física, ja que les regles de joc són unes altres i la competència és forta. És per això que, és millor fer-ho acompanyat d’un equip expert en disseny de botigues online i estratègia digital.

A Impulsora Digital dissenyem botigues online enfocades a vendre. Per a més, informació contacta’ns aquí