Compres nadalenques a través del mòbil i anticipades

compres-nadalenques-mobil-anticipades-impulsora-digital-igualada-barcelona

Aquest any les imatges de botigues a vessar de gent per a fer les últimes compres de Nadal se substituiran per compres a través del mòbil i anticipades. La pandèmia ha canviat per complet els nostres hàbits de consum i ha accelerat el salt a l’online. 

De fet, el 71% de les persones enquestades afirma que comprarà més de manera online que físicament i manifesta que ho farà per raons relacionades amb la crisi sanitària provocada pel covid-19. Mentre que els que es decanten per fer-ho de forma presencial en un establiment, el 67% assegura que ho farà en grans superfícies i un 33% en comerços locals.

Compres a través del mòbil en ecommerce o directament en apps

Segons un estudi recent realitzat per AdColony on s’analitzen com seran les compres de Nadal aquest 2020, treu a la llum que el mòbil serà el canal escollit alhora de comprar online. Així, el 55% de les persones enquestades considera que el mòbil serà l’opció escollida per a les compres digitals en aquesta època de l’any.

El que més valoren de comprar a través del seu dispositiu mòbil els consumidors és la comoditat de navegar des de la mateixa aplicació de l’empresa o la botiga online (38%); les facilitats per a realitzar el pagament que s’ofereixen (36%) i; finalment, perquè reben ofertes exclusives (14%). També estan d’acord en assenyalar que consideren aquest mitjà tant segur com fer-ho a través de l’ordinador.

A més a més, el 50% dels enquestats afirma que els anuncis que veuen en el mòbil tenen un efecte important en el seu comportament de compra. De fet, un 48% ha comprat alguna cosa directament amb el mòbil des de l’anunci que han vist. I, un 37% ha comprat el producte que desitja després de veure un anunci relacionat amb aquest. 

Preferències per marques locals alhora de fer les compres nadalenques

Una altra de les tendències que ens ha deixat el coronavirus ha estat la preferència per adquirir marques locals i nacionals. De fet, les marques locals són les que més han crescut durant la pandèmia i es preveu que ho continuïn fent. Així ho avala un dels últims estudis publicats per Accenture en el qual el 84% dels enquestats declararen haver comprat productes locals durant la pandèmia i que continuaran fent-ho.

Aquesta tendencia es complementa amb les cerques a Internet relacionades amb la proximitat. Segons fonts del mateix cercador de Google, les cerques “disponibles a prop meu” han crescut més d’un 100% aquest any.

Com llançar una campanya de publicitat online efectiva aquestes festes

Aquestes festes són moltes les campanyes publicitàries que circulen per Internet i les xarxes socials. Com puc llançar una campanya de publicitat online efectiva? Aspectes que cal tenir en compte alhora de dissenyar una campanya de publicitat digital: 

  • Escollir el canal on es troba el nostre buyer persona. És clau conèixer el nostre consumidor/a i en quin canal online es troba, ja que difereix bastant d’una generació a una altra. A tall d’exemple: els natius digitals, la coneguda com generació Z, consumeix vídeos de Youtube, està a Tik Tok i es guia molt pel màrqueting d’influencers. Mentre que els millenials compren a través d’Amazon i es troben a Instagram. Finalment, els baby boomers, els nascuts entre la meitat dels anys 40 i 60, són omnicanals, és a dir, compren online i recullen a la botiga i es troben majoritàriament a Facebook.
  • Comunicació clara i transparent. Una vegada coneixem el nostre client, en quins canals online es troba, quins són els seus hàbits de compra, interessos, etc. Amb tota aquesta informació, hem de construir el missatge que els hi volem fer arribar. Aquest ha de ser honest, transparent i oferir un benefici clar. Per què? Perquè sinó pot generar falses expectatives. Sota cap concepte hem d’enganyar al consumidor, ja que això només ens reportarà clients insatisfets.
  • Delimitar la campanya en el temps. Les campanyes publicitàries digitals han d’estar limitades en el temps. Què vull dir amb això? Doncs, que han de comptar amb una data d’inici i una data final. Bàsicament per dos motius: el primer, perquè els recursos de que disposem són limitats i; el segon,  perquè si les delimitem en el temps generem en els consumidors una urgència de compra; resultant en campanyes més efectives.
  • Llançar, aprendre, canviar i tornar a començar. Amb tot això, arriba l’hora de la veritat: el moment de llançar la campanya. L’avantatge de les campanyes digitals enfront de les offline és que podem monitoritzar en temps real si la campanya està funcionant o no. Amb el qual som capaços d’avaluar si està funcionant o no; aturar-la en qualsevol moment; provar una altra versió de l’anunci, etc. De forma que, si aprenem de les pròpies campanyes aconseguirem fer campanyes cada vegada més efectives i amb els mínims recursos.