El valor del SEO local en la nova normalitat

seo-local-negoci-fisic-impulsora-digital-igualada

Mentre ens anem acostumant a la “nova normalitat” i a les mesures de distanciament social, buscadors com Google, han començat a donar molta més importància als resultats locals, essent, d’aquesta manera, una excel·lent oportunitat pels comerços i botigues físiques per incrementar la seva visibilitat a Internet a través de posar en valor el SEO local en la nova normalitat.

La crisi post-covid19 ha suposat un abans i un després per al posicionament web a Google, ja que ha canviat la nostra forma de cercar, així com la forma en què el buscador ens mostra els resultats. Tan és així que, s’han incrementat notablement les cerques locals com també les compres online vinculades al comerç de proximitat

Sabies que el 78% de les cerques de productes o serveis locals acaben amb compres físiques? Que el 71% dels usuaris busquen la ubicació d’un negoci online per confirmar la seva existència abans d’anar a visitar-los per primera vegada? O que 1 de cada 4 usuaris es defineix com a ROPO: s’informa online i compra físicament? Aquestes són només algunes de les dades més rellevants que ha donat a conèixer l’IAB Spain en el darrer Estudi anual de l’Ecommerce a Espanya

D’aquí, la importància de posicionar localment el teu negoci o comerç físic en buscadors com Google.

Què és el SEO local i en què consisteix?

El SEO local consisteix en fer que els usuaris trobin el teu negoci, comerç o botiga física, així com els teus productes o serveis en una ubicació geogràfica. ¿T’imagines que el teu negoci apareix en la primera posició en els resultats de cerca? Aquest és l’objectiu del SEO local, ja que està demostrat que el primer resultat aconsegueix un 60% del total de clics el que, es tradueix en visites a la teva pàgina i en possibles clients.

Estratègies perquè el teu negoci tingui una major visibilitat local

D’entrada, podem enumerar dues grans estratègies: SEO on-page (dins de la teva pàgina) i SEO off-page (fora de la teva pàgina). Anem a veure de què tracten i com les pots portar a terme pel teu negoci.

Estratègia SEO dins de la teva pàgina web

Són totes aquelles accions que pots implementar dins de la teva pàgina web perquè aquesta obtingui una posició més elevada en els resultats locals online. Per què és interessant això? Doncs bé, perquè com més amunt aparegui la teva pàgina web en una cerca a Internet, més visites tindrà la teva pàgina amb el qual es multipliquen les possibilitats de què un client potencial que conegui els teus productes i/o serveis es converteixi en el teu comprador/a.

D’aquesta manera, dins de la teva pròpia pàgina es poden implementar estratègies de SEO local. Però quines? És molt senzill, només cal que et posis en la pell d’un usuari i preguntar-te com creus que farà la cerca del teu producte o serveis a Google. Posaré un exemple per il·lustrar-ho millor. Imagina’t que ets un fuster i que una persona necessita els teus serveis. Aquest client potencial anirà al buscador i escriurà: “fuster igualada”. Aquests són els resultats que obtindria per la seva cerca:

seo-local-nova-normalitat-impulsora-digital-igualada

Al posar “fuster igualada”, Google no només et mostra fusters, sinó que va un pas més enllà i et suggereix els negocis de fusteria que pots trobar a Igualada. D’aquí la importància que la teva pàgina web compti amb una estratègia de SEO local i empri paraules clau (això és termes formats per una o més paraules que fan referència a com els usuaris fan consultes a Internet) que t’ajudin a posicionar localment el teu negoci.

Estratègia SEO fora de la teva pàgina

El SEO fora de la teva pàgina o SEO off-page són totes aquelles accions externes i que, per tant, no formen part de la teva pàgina web, que pots implementar perquè aquesta aparegui en els primers resultats de cerca. En resum, és l’altra cara del SEO dins de la pàgina web. I, et preguntaràs: quina de les dues és la millor estratègia per la meva pàgina? La resposta és les dues, és a dir, una és complementària de l’altra, ja que, la primera, treballa de forma interna mentre que, la segona, treballa de forma externa. Per consegüent, una pàgina web que implementi les dues estratègies, obtindrà resultats multiplicats per dos i això farà que el teu negoci o comerç local gaudeixi de major visibilitat a Internet.

Així doncs, malgrat que el 46% de totes les cerques que es fan a Google són locals, només el 56% dels negocis locals ni tan sols ha reclamat la verificació del seu negoci a Google My Business. Per aquells que no ho sàpiguen, reclamar i optimitzar el teu negoci a Google My Business és la peça clau de la teva estratègia de SEO local.  

Què és Google My Business i com el meu negoci pot ser més visible?

Google My Business és una eina gratuïta i fàcil d’usar perquè les empreses o negocis gestionin la seva presència a Internet a través de Google, incloent les cerques que es realitzen en el buscador, així com a Google Maps.

Un negoci o comerç local que estigui donat d’alta a Google My Business, apareixerà en els resultats “Snack pack”. A pesar que aquest sigui un terme nou per a tu, segur que estàs familiaritzat amb aquests resultats. El Google Snack Pack és un requadre que apareix en la primera pàgina de resultats quan es realitza una cerca local online a través de Google. Aquest requadre mostra els tres negocis més rellevants per la cerca que s’ha realitzat.

Segons un estudi, el 33% dels clics són per als resultats locals dels “Snack pack” i el 40% per a la resta de resultats. Si continuem amb l’exemple anterior, quan busquem “fuster igualada”, abans dels resultats regulars, trobem la següent caixa:

valor-seo-local-nova-normalitat-impulsora-digital-igualada

Això és el famós resultat “Snack pack”. Google mostra de forma destacada la ubicació exacta en el mapa del teu negoci, així com la informació bàsica d’aquest (tipus de negoci, adreça, telf., web, valoracions, entre altres).

De manera que, el teu negoci aparegui en aquests resultats és molt interessant, ja que generen molt més tràfic a la teva web que un resultat regular.

Quins beneficis té el SEO local en la nova normalitat?

Bàsicament, té 4 grans beneficis per al teu comerç o botiga física:

Descobriment. No t’ha passat mai que buscaves una direcció a Google i t’ha aparegut un establiment proper que no coneixies? Això és el que es coneix com descobriment i fa que persones que no et coneixen, ara sàpiguen que existeixes.

Visibilitat. Com ja hem comentat, com més amunt aparegui el teu negoci o comerç en els resultats d’una cerca a Internet, aconseguiràs fer el teu negoci més visible per als usuaris.

– Visites. Si ets més visible per als usuaris, aconseguiràs augmentar el nombre de visites a la teva pàgina web. De forma que, cada visita és un potencial client. 

– Clients.  Per consegüent, el nombre de potencials clients es veurà incrementat.

– Reputació. Els comerços o negocis que estan ben valorats a Google, és a dir, que els visitants puntuen de forma positiva fa que guanyin en reputació online. Si els clients et recomanen, atrauràs a altres clients.

En conclusió, la millor forma de posicionar el teu negoci localment en la nova normalitat és posar en valor el SEO local, destacar i, sobretot, incrementar les teves vendes.  

A Impulsora Digital fem que el teu negoci sigui visible, destaqui i converteixi usuaris en clients!

Si t’ha agradat, comparteix! 😄