He de renovar la pàgina web del meu negoci?

he-de-renovar-la-pagina-web-del-meu-negoci-impulsora-digital-disseny-web-igualada-barcelona

En els temps actuals d’acceleració digital impulsada per la pandèmia, ja no n’hi ha prou amb tenir un lloc web, sinó que a vegades es fa necessari renovar la pàgina web del teu negoci per tal que tingui un disseny atractiu i modern, millori el seu posicionament, ajudi als usuaris a trobar solucions a les seves necessitats i/o problemes, així com ofereixi una experiència d’usuari satisfactòria que estimuli als usuaris a emprendre acció. 

Quan les empreses o negocis pensen en renovar la seva pàgina web, solen caure en pensaments com: tardarà molt de temps, serà costós i es necessitaran invertir molts recursos. El cert és que tot dependrà de si es redissenya la web per complet o, si per contra, s’inclou un nou apartat web o només es modifiquen varis elements del lloc web.

Però anem a la qüestió essencial. Com saber si la pàgina web del meu negoci s’ha de renovar? Per a conèixer si el teu lloc web necessita un redisseny, hem elaborat una llista d’aspectes fonamentals que ha de complir el teu lloc web i que si no compleix, indiquen que el teu lloc web necessita d’un redisseny web.

1. No es visualitza de forma correcta en tots els dispositius (no és responsive)

Que una web no sigui responsive significa que el seu disseny no s’adapta de forma correcta en tots els dispositius (mòbil, tablet, pc…).

Si quan mires la teva pàgina web des del mòbil o la tablet, has d’ampliar o reduir els texts i imatges per veure’ls bé, has de desplaçar-te d’un cantó a l’altre per poder veure els texts sencers, has de fer molt de scroll (és a dir, baixar molt per veure tota la web), hi ha botons que no es poden clicar, menús que es tallen, etc. Això vol dir que la teva web no està preparada per a ser visualitzada des de qualsevol dispositiu amb el qual estaràs perdent clients.

2. La teva web tarda 3 o més segons en carregar-se

Si la teva web tarda molt a carregar-se, tens dos greuges:

  • El primer fa referència als usuaris, és a dir, a les persones que visiten el teu lloc web. La immediatesa de la societat actual fa que cada vegada siguem més impacients. Hi ha estudis que demostren que si una web tarda 3 segons o més en carregar-se (sí, has llegit bé: 3s), un de cada 2 usuaris abandona el lloc web. Per conseqüent, si la teva web tarda molt, estàs perdent clients.
  • El segon té a veure amb els buscadors o motors de cerca. A Google no els hi agrada gens les webs lentes. La velocitat de càrrega d’un lloc web és un dels molts factors que determinen el posicionament web d’una pàgina. De manera que, les webs lentes tenen pitjor posicionament en els buscadors que les webs ràpides.

3. El llenguatge de programació que utilitza ha quedat obsolet

Moltes webs antigues estan creades amb llenguatges de programació que han caigut en desús. Això fa que apareguin errors de funcionalitat, lentitud al carregar-se, efectes visuals antiquats; errors que perjudiquen el posicionament de la teva pàgina en el motors de cerca i que donen una mala imatge del teu negoci.

4. El disseny web està desfasat

La pàgina web del teu negoci és la imatge d’aquest en el món digital i, per tant, la reputació del teu negoci. Si la imatge corporativa (logo, paleta de colors i tipografia) i el disseny de la teva pàgina estan allunyats de les pàgines web modernes i de les tendències actuals en disseny web, la teva pàgina segurament requerirà d’un rentat de cara. 

5. Els continguts estàn desactualitzats

El contingut d’una web és un dels aspectes més importants alhora d’obtenir visites i conversions. Ha d’estar escrita pensant tant en l’usuari com en el posicionament web.

Les webs que fa temps que no s’actualitzen solen tenir texts poc optimitzats, és a dir, texts que són o molt llargs o molt curts i que utilitzen una comunicació enfocada a empènyer el producte cap als clients en comptes de centrar-se en satisfer les necessitats i resoldre els problemes d’aquests.

Sigui quin sigui el cas, si els texts de la teva web no se centren en els clients, és necessari que es modifiquin. 

6. L’experiència d’usuari és molt millorable

L’experiència d’usuari (UX) és un dels aspectes fonamentals per a què el teu lloc web rebi més visites tant de nous clients com dels actuals, així com generi vendes.

Una UX nefasta és quan els usuaris no saben que han de fer ni on han d’anar per a trobar la informació que cerquen; quan fan més clics per arribar a un apartat web; quan abandonen abans el procés de compra; etc. 

Per conseqüent, si l’experiència d’usuari de la teva web no està ben treballada, notaràs una disminució de les vendes i un increment de les queixes dels usuaris. Aquest és un indicador clar que és el moment de redissenyar la web del teu negoci.

7. La web ha perdut posicions en els buscadors

Que una pàgina web estigui ben posicionada és essencial per a obtenir un major nombre de visites. Com més amunt es trobi la teva web en els motors de cerca, guanyarà en visibilitat i en visites de potencials clients.

Segurament la teva web estava ben posicionada quan es va crear, però, poc a poc, has notat com ha anat baixant posicions en els buscadors i la competència t’ha avançat.

El posicionament natural o orgànic de la teva web, és a dir, aquell que no és pagat, no és una cosa que dura per sempre. Els buscadors estan constantment actualitzant els seus algoritmes per a mostrar informació de qualitat i interès per als usuaris. De forma que, el posicionament és un aspecte que cal anar treballant i revisant en el temps. 

8. La web genera poques conversions

La raó de ser d’una pàgina web és que els usuaris al visitar-la realitzin una conversió. Això és una acció desitjada, com per exemple: comprar, descarregar-se un arxiu, veure un vídeo, emplenar un formulari web…

Una web amb una baixa taxa de conversió (CRO – Convertion Rate Optimization) no ens serveix de res. Volem que el major número de persones que visiten el nostre lloc web acabin realitzant una acció desitjada.  

Si la teva web no està optimitzada per a aconseguir aquestes conversions estàs perdent temps, recursos, clients i vendes. Per molt que tinguis visites a la web, si aquestes no es tradueixen en conversions, la pàgina no està acomplint el propòsit per la qual va ser creada i requereix d’un redisseny.

9. El teu negoci ha canviat o ha crescut i la teva web no ho ha fet

Els consumidors i els mercats canvien i, per tant, els negocis s’han d’adaptar a les noves circumstàncies si no volen desaparèixer. 

Si els teus objectius i estratègies de negoci ara són uns altres de quan vas començar o simplement aquest ha experimentat un creixement notable i la teva web no està en consonància amb aquests canvis, necessita d’un redisseny web. És fonamental que tant la part digital com física del negoci caminin en la mateixa direcció. 

En resum, tenir una pàgina web no responsive, lenta, amb un disseny i uns continguts desfasats, no pensada en l’usuari, mal posicionada, etc. genera més pèrdues que beneficis per al teu negoci. Si tens una pàgina mantingues-la actualitzada perquè si no el propòsit per la qual es va crear perd la seva raó de ser.

A Impulsora Digital redissenyem la pàgina web del teu negoci i la convertim en una de moderna, atractiva, funcional, ràpida i enfocada a resultats. Deixa de perdre clients i comencen a guanyar. Treballem plegats per a fer-ho realitat? Contacta’ns!