Com potenciar el posicionament del meu negoci amb SEO local

Què és el SEO local?

El SEO local és una branca de la optimització de motors de cerca que s’enfoca en els resultats de cerca local.

Els usuaris acudeixen a Internet per a trobar informació sobre comerços, botigues, restaurants, però també productes o serveis que s’ubiquin a una distància curta d’on es troba la persona en el moment de la cerca.

Així, una cerca local inclou termes com, per exemple: “gestoria a prop de mi”, “perruqueria a prop de mi”, “autoescola a Igualada”, “restaurants a Igualada”, entre altres.

Com de rellevant és el SEO local?

Et donem algunes de les dades més rellevants sobre el SEO local:

– El 46% de les cerques a Google tenen intenció local (ThinkWithGoogle, 2020).

– Després de buscar a Internet, el 76% de les persones acaben visitant l’empresa o el negoci en el plaç d’un dia (ThinkWithGoogle, 2020).

– El 28% de les cerques locals de Google resulten en una compra (ThinkWithGoogle, 2020).

– El 30% de totes les cerques mòbils estan relacionades amb la ubicació (ThinkWithGoogle, 2020).

– El 54% dels usuaris de telèfons intel·ligents cerca l’horari comercial d’un establiment (ThinkWithGoogle, 2020).

– Aproximadament el 45% dels compradors globals compren en línia i després recullen a la botiga (ThinkWithGoogle, 2020).

– Les consultes mòbils «On comprar» i «prop de mi» van augmentar en més del 200% entre el 2017 i el 2019 (ThinkWithGoogle, 2020).

– Les cerques mòbils de «botiga oberta a prop meu» van augmentar més del 250% entre el 2017 i el 2019 (ThinkWithGoogle, 2020).

Quins són els beneficis que ofereix el SEO local per al teu negoci físic?

Aquests són els seus principals beneficis:

  • Portar més clients a la teva botiga física. El SEO local ajuda a què més persones trobin el teu comerç, botiga, restaurant, però també els teus productes o serveis. I, una vegada han trobat la informació que estaven cercant (tipus de productes/serveis, horari comercial, ubicació, àrea de servei…), és més probable que decideixin visitar el teu negoci.
  • Augmentar el tràfic web. El SEO local augmenta el número de persones que troben la teva pàgina web o botiga online el que significa un increment de les visites de potencials clients.
  • Construir la reputació de la teva marca. Quan el SEO local ajuda als clients potencials a trobar el que estan cercant ja estàs contribuint a generar confiança perquè dones solució al seu problema o necessitat que té en aquell moment.
  • Crear comunitat i fidelitzar clients. L’ús del SEO local per atraure els compradors que estan a prop teu pot ajudar-te a fidelitzar clients i a crear una comunitat de seguidors a les xarxes socials si ets actiu en elles.
  • Destacar per sobre de la competència. La majoria de comerços locals no treuen partit del SEO local. Fer-ho dona la oportunitat de destacar per sobre de la teva competència de barri.

3 estratègies de posicionament local per a impulsar el teu comerç físic

  • Optimitzar la teva fitxa de negoci de Google My Business. Aquesta fitxa és l’actiu més important del teu negoci per a les cerques que els usuaris fan tant des de Google com Google Maps. Per tant, la fitxa ha de comptar amb tota la informació rellevant sobre el negoci i que aquesta estigui actualitzada. També l’enllaç a la web o a la botiga online, l’horari comercial, així com també es poden afegir productes o serveis en la mateixa fitxa o inclús crear ofertes, publicacions, entre altres.
  • Posicionar la web o la botiga online per a les cerques locals. Per a aconseguir que la teva web o botiga online aparegui en les primeres posicions per a una cerca del tipus: “a on comprar”, “a prop de mi”, “(en aquesta ubicació)”, cal fer un pas previ i, és, realitzar un anàlisi de paraules clau per a determinar quines són les paraules que hem d’utilitzar per a la nostra estratègia de SEO local. L’objectiu és, doncs, entendre com els clients i potencials clients cerquen un producte, servei, marca, negoci o comerç en els buscadors, així com entendre quin tipus de continguts hem de crear en la nostra pàgina web o botiga online per a poder atraure aquestes persones i poder, en última instancia, convertir aquesta visita en una compra o en l’obtenció de dades de contacte.
  • Generar continguts a Internet i a les xarxes socials enfocats en el local. La darrera estratègia de posicionament local consisteix en crear continguts a Internet i a les xarxes socials pensats en les cerques locals. Què volem dir amb això? Oferir continguts d’interès i de valor per als usuaris que parlin sobre temes al voltant de la teva marca o negoci. A mode d’exemple, si tens un negoci de mobilitat sostenible, pots crear un blog on comparteixis articles sobre com moure’s localment sense deixar petjada de carboni. Aquests continguts si estan ben treballats a nivell de SEO faran que els usuaris coneguin el teu negoci o producte o servei i que acudeixin a tu.

 

Si desitges impulsar el teu negoci físic en el món digital, fes-ho de la mà d’Impulsora Digital per a garantir-ne l’èxit. Posa’t en contacte amb nosaltres al telf.: 621 232 549 (Whatsapp) o envia’ns un correu a: hola@impulsoradigital.cat