Màrqueting digital per fer front a la crisi post-covid19

marqueting-digital-per-a-fer-front-la-crisi-postcovid19-impulsora-digital-barcelona

La pandèmia global del coronavirus ha comportat importants canvis a diferents nivells. Però si hi ha una cosa que ha posat de manifest la crisi del covid19 és que el pas cap al món digital és irreversible. L’online ha vingut per quedar-se. Davant d’aquest nou panorama, què poden fer els comerços locals i botigues de les nostres ciutats i pobles per sobreviure?

La resposta és tenir una bona prèsencia digital. La presència digital és qualsevol tipus d’informació que es troba a Internet sobre el teu negoci. Per conseqüent, per construir una bona presència digital, primer, cal estar online per saber què és el què diuen de tu, ja que, desenganyat, els teus clients i potencials clients estan parlant de tu a Internet o a les xarxes socials encara que no ho sàpigues. 

Segon, la presència digital va molt més enllà de tenir una pàgina web o estar a les xarxes socials. Si tenim una pàgina web, però ens quedem de braços plegats a esperar que els clients ens trobin, dificilment ho faran, ja que a Internet hi ha milers i milers de pàgines. Per tant, si vols obtenir resultats, necessites d’estratègies complementàries que t’ajudin, per exemple, a fer que la teva pàgina web aparegui entre les primeres posicions a Google i aconsegueixi més visites, entre altres.  

Per conseqüent, la presència digital és molt important que vagi acompanyada d’una estratègia de màrqueting digital. Per què? Perquè sense estratègia no aniràs enlloc. L’estratègia és la què t’ajuda a assolir els teus objectius o metes. Aquí és important distingir estratègia d’objectiu. L’estratègia és el com ho aconseguiràs i el què aconseguiràs és l’objectiu. Però què és una estratègia de màrqueting digital? En què consisteix? 

Què és una estratègia de màrqueting digital?  

Per tal d’entendre-ho millor, desglossarem el concepte en dos. D’aquesta forma tenim, d’una banda, la paraula “estratègia” i, de l’altra, el terme: “màrqueting digital”. Així doncs, l’estratègia és el camí que et portarà a aconseguir els objectius o les metes que t’has fixat, mentre que el màrqueting digital són les accions de promoció dels teus productes i/o serveis en el canal digital. Per conseqüent, estratègia de màrqueting digital és la planificació d’accions en el medi digital per a la consecució d’uns objectius determinats. Per posar un exemple, un objectiu pot ser: incrementar les visities a la meva web en un 10% en 3 mesos i, l’estratègia per assolir-lo és millorar el posicionament dels nostres continguts.

Així doncs, per construir una estratègia de màrqueting digital, es comença per analitzar el teu negoci i el seu entorn, establir uns objectius intel·ligents (és a dir, específics, mesurables, assolibles, rellevants i limitats en el temps). Després es passa a l’elaboració d’un pla amb accions concretes que s’han de dur a terme i, per últim, però no menys important, mesurar i analitzar els resultats per tal d’aprendre i aconseguir millors resultats.

En resum, pregunta’t què vols aconseguir. Enfortir la teva imatge d’empresa? Generar notorietat de marca a les xarxes socials? Aconseguir més visites a la meva botiga online? Un cop tinguis clar l’objectiu que vols assolir, la implementació d’estratègies de màrqueting digital són les què et portaràn a aconseguir els teus objectius de negoci. 

Com  el màrqueting digital et pot ajudar a fer front a la crisi post-covid19? 

Et presento algunes de les maneres com el màrqueting digital et pot ajudar a donar un impuls al teu negoci en aquesta crisi post-covid19:

  • Captar nous usuaris i convertir aquests usuaris en clients fidels. La implementació d’una campanya d’email màrqueting (això és, l’enviament d’un email de promoció a una base de dades de potencials clients) pot ser una bona manera de convertir aquests potencials clients en clients teus.
  • Trobar i connectar amb potencials clients i també clients. Els teus clients estan opinant sobre tu a les xarxes socials. És per això que, és important no només ser-hi per saber què diuen de tu, sinó construir una estratègia de continguts a les xarxes socials per tal de generar notorietat de marca i construir una comunitat al voltant d’aquesta.
  • Guanyar en visibilitat en els buscadors. Està demostrat que si la teva pàgina web apareix entre els 3 primers resultats quan es fa una cerca a Google, aconsegueixes moltes més visites a la teva web. El primer pas perquè es converteixen en els teus clients.

En definitiva, aquests són només alguns dels resultats que pots obtenir implementant una estratègia de màrqueting digital per al teu comerç, però n’hi ha d’altres. La clau és saber què vols aconseguir. Del com ens n’encarreguem nosaltres: els professionals del màrqueting digital.  

Per últim, però no menys important, a Impulsora Digital posem en marxa d’estratègies efectives de màrqueting digital per fer front a la crisi post-covid19, així com t’orientem perquè prenguis les millors decisions per al teu negoci. Comencem a treballar-hi?

Si t’ha agradat, comparteix! 😄