Xarxes socials, les grans aliades dels negocis locals

xarxes-socials-les-grans-aliades-dels-negocis-locals-impulsora-digital

Molts empresaris amb petits negocis locals fins fa uns mesos encara es plantejaven si havien d’estar o no a les xarxes socials. I, dic fins fa uns mesos, perquè arran de la crisi provocada per la pandèmia del coronavirus, dubto que alguna persona qüestioni la importància de tenir un perfil social a les xarxes. Així doncs, les xarxes socials s’han convertit en les grans aliades dels negocis locals per fer front a l’actual crisi.   

No obstant això, estar a les xarxes socials no és garantia d’èxit. Malgrat que els negocis locals parteixen amb cert avantatge respecte les grans empreses, ja que aquestes ofereixen una cosa que ja els és innata: la proximitat; cal saber com utilitzar-les de forma adequada per mostrar la millor cara del nostre negoci. Altrament, més val no estar-hi.

De manera que, si decidim que com a negoci hem d’estar a les xarxes socials, cal que hi dediquem temps i recursos per beneficiar-nos d’aquestes. Per contra, si no disposem de temps o de recursos, delegar la gestió en un/a professional de les xarxes socials és la millor opció per a tu.    

Quins beneficis aporten les xarxes socials al teu negoci local?

Les xarxes socials no serveixen tan per a vendre directament (encara que també), sinó d’ajuda a la presa de decisions de compra, ja que són un canal molt important de recomanació. A banda, però, ofereixen molts altres beneficis per als negocis locals com el teu. Vols saber quins són? A continuació, te’ls presentem:

Crear identitat de marca. Construir la teva identitat de marca a través de les xarxes socials s’ha convertit en un canal imprescindible per desenvolupar la teva estratègia digital de negoci. Això, ajudarà no només a què el teu negoci destaqui, sinó també que els teus clients es sentin identificats amb aquest. Per això, és important oferir continguts originals i de qualitat, així com utilitzar un to comunicatiu d’acord amb el teu públic objectiu, ja que, d’aquesta manera, et serà més fàcil connectar amb els teus clients i clients potencials.

Augment de la visibilitat del teu negoci. Estar a les xarxes socials augmentarà notablement la visibilitat del teu negoci, ja que, amb aquestes, arribaràs a públics que abans no tenies forma de connectar-hi. Això sí, no n’hi ha prou amb crear un perfil, realitzar tres publicacions i caure en l’oblit. Has de ser constant amb les teves publicacions, esforçar-te per oferir continguts originals i de qualitat que et diferenciïn de la competència. A banda de comptar amb una estratègia i uns objectius ben definits. Què cerques en les xarxes socials: guanyar visibilitat, crear comunitat, millorar la reputació del teu negoci? Aquesta és la pregunta que t’has de fer abans de tot.  

Increment de la reputació. Mostrar una bona imatge del teu negoci a les xarxes socials, farà augmentar, sens dubte, la reputació d’aquest. Oferir una bona imatge, però, no és només penjar bones fotos; els continguts que ofereixes, el to amb què et comuniques, el servei d’atenció que prestes al client, etc. contribueixen també a construir la imatge del teu comerç. De manera que, la reputació no es construeix d’un dia per un altre, sinó que requereix d’esforç, constància i temps. No obstant, si es treballa de forma transparent, els resultats estan assegurats.  

Millora el posicionament local del teu negoci. Geolocalitzar, és a dir, ubicar les teves publicacions en una zona, ciutat o poble, ja sigui a través de les ubicacions de les fotos o per mitjà dels hashtags d’ubicació (per exemple: #ciutat), ajuda a millorar la visibilitat del teu negoci, ja que les teves publicacions seran visualitzades per persones que es troben en aquella ubicació. Per consegüent, geolocalitzar les teves publicacions en diferents ubicacions, incrementarà el posicionament local del teu negoci.   

Generació de feedback. Conèixer la teva clientela a través de les xarxes socials és possible. Les interaccions que fan en cada publicació, els comentaris que deixen, així com les opinions que donen, etc. representen informació molt valuosa per a tu. Si aglutines totes aquestes dades, hauries de ser capaç de conformar el teu buyer persona. Això és, el teu client-tipus. Un cop has posat cara i ulls a aquest client prototip que representa la teva clientela, estaràs en disposició de realitzar campanyes molt més rentables i efectives.

Fidelitza als teus clients. Captar un nou client no és tasca fàcil, ja que cal invertir diners i temps. És per això que, una vegada hem captat un client, no n’hi ha prou amb què aquest ens compri una vegada. Si volem rendibilitzar-lo, hem d’aconseguir que ens compri més d’una vegada. Per tant, fidelitzar els teus clients és tan o més important que captar-ne de nous. 

En aquest sentit, les xarxes socials et poden donar un cop de mà de tres maneres diferents: la primera, apropar-te als teus clients d’una manera més humana; la segona, establir un canal d’atenció als clients per donar resposta als seus dubtes i/o consultes i; la tercera, incentivar als clients fidels a través d’un sistema de recompenses. En definitiva, les xarxes socials t’ajuden a establir una relació de llarga durada amb els teus clients basada en la confiança que et permetrà incrementar la lleialtat de marca.

En conclusió, les xarxes socials poden convertir-se en les grans aliades dels negocis locals sempre que, se’n faci un bon ús. En aquest cas, els beneficis d’estar-hi són innumerables. Ara bé, també poden representar un desavantatge pel teu negoci estar-hi, sinó s’utilitzen de forma correcta. De forma que, treure’n profit, depèn de tu!